FITRIANA, ATIK (2023) AN ANALYSIS OF STUDENTS ACHIEVEMENT IN READING COMPREHENSION THROUGH HIGH ORDER THINKING SKILLS (HOTS). Sarjana (S1) thesis, Universitas Nahdlatul Ulama Sunan Giri.
Cover.pdf
Download (54kB)
Awalan.pdf
Download (235kB)
CHAPTER I.pdf
Download (252kB)
CHAPTER II.pdf
Restricted to Registered users only
Download (379kB) | Request a copy
CHAPTER III.pdf
Restricted to Registered users only
Download (273kB) | Request a copy
CHAPTER IV.pdf
Restricted to Registered users only
Download (344kB) | Request a copy
CHAPTER V.pdf
Download (240kB)
BIBLIOGRAPHY.pdf
Download (394kB)
Appendix.pdf
Restricted to Registered users only
Download (2MB) | Request a copy
Abstract
Reading comprehension is very necessary in the process of learning English. Many students experience failure in reading comprehension, so teachers need specific strategies or methods to improve students' reading comprehension. This study analyzes the phenomena resulting from students' reading comprehension with the HOTs strategy. This study aims to determine the results of students' comprehension, the application of HOT strategies in class, as well as the challenges and difficulties in students' reading comprehension. This study uses a qualitative approach to answer the problems in this study. The researcher chose class X MA. Sunan Ampel. The instruments used in this study were class observations, interviews, and documentation. Class observations were made to collect data about class situations related to hots strategy practice without hots interactions in class. Interviews and documentation were used to find out the teacher's perception of the teacher's strategy in teaching English. Researchers use three stages of important data analysis: reduction, display, and conclusion. For the validity of the data, researchers used triangulation, more precisely the triangulation technique.
Pemahaman bacaan sangat dibutuhkan dalam proses belajar bahasa Inggris. Banyak siswa mengalami kegagalan dalam pemahaman bacaan, sehingga guru membutuhkan strategi atau metode khusus untuk meningkatkan pemahaman bacaan siswa. Penelitian ini menganalisis fenomena yang dihasilkan dari pemahaman bacaan siswa dengan strategi HOTs. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui hasil pemahaman siswa, penerapan strategi HOT di kelas, serta tantangan dan kesulitan pemahaman bacaan siswa. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif untuk menjawab permasalahan dalam penelitian ini. Peneliti memilih kelas X MA. Sunan Ampel, Instrumen yang digunakan dalam penelitian ini adalah observasi kelas, wawancara, dan dokumentasi. Observasi kelas dilakukan untuk mengumpulkan data tentang situasi kelas yang terkait dengan praktik strategi hots tanpa interaksi hots di kelas. Wawancara dan dokumentasi digunakan untuk mengetahui persepsi guru terhadap strategi guru dalam mengajar bahasa Inggris. Para peneliti menggunakan tiga tahap analisis data penting: reduksi, tampilan, dan kesimpulan. Untuk validitas data, peneliti menggunakan triangulasi, lebih tepatnya teknik triangulasi.
Item Type: | Thesis (Sarjana (S1)) |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | reading, achievemnt, HOTs |
Subjects: | 000 - Komputer, Informasi dan Referensi Umum > 030 Ensiklopedia dan buku fakta > 032 Ensiklopedia dalam bahasa Inggris 400 – Bahasa (Bahasa Indonesia dikelas 499) > 420 Bahasa Inggris dan Inggris kuno > 420 Bahasa Inggris dan Inggris kuno (Anglo-Saxon) 400 – Bahasa (Bahasa Indonesia dikelas 499) > 420 Bahasa Inggris dan Inggris kuno > 423 Kamus bahasa Inggris |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris |
Depositing User: | Atik Fitriana |
Date Deposited: | 14 Sep 2023 04:03 |
Last Modified: | 14 Sep 2023 04:03 |
Contributors (Pembimbing / Pengarah): | Contribution Name NIDN Thesis advisor ZAINUDDIN, MOHAMMAD NIDN0125117304 Thesis advisor WAFA, KHOIRUL NIDN0727038075 |
URI: | https://repository.unugiri.ac.id:8443/id/eprint/3877 |